Våra försäljnings- och leveransvillkor baseras på svensk lag med följande specifikationer och avvikelser:

Priser

Alla priser visas i svenska kronor. I kundvagnen ser du det totala priset inklusive moms och alla kostnader

Betalningsvillkor

Standardvärdet är 15 dagar från fakturadatum, om inte annat överenskommits. För betalning efter förfallodatum beräknas ränta enligt lagen om sena betalningsräntor.

Betalning

Betalning sker vid vald betalning i kassan. Betalningsmetoden tillhandahålls av Bambora och vi erbjuder kortbetalning, Vipps-betalning och faktura / delbetalning. Kortavdrag görs när artikeln har skickats.

Leveransvillkor

Beställningar online behandlas och skickas kontinuerligt från vårt lager, normalt inom en arbetsdag.

Fraktkostnader för leverans kommer sedan i tillägg och beräknas vid kassan innan du gör din beställning.

Om du väljer att hämta själv på vårt lager kommer det inte att finnas några fraktkostnader. Denna tjänst kostar inget extra.

Leveranstid beror på ditt postnummer och transportören. Normalt sker leverans inom 1-5 arbetsdagar efter att leveransen har lämnat lagret.

Klagomålshantering

Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen inte har defekter, skador eller fel vid mottagandet av varorna.

Ångerrätt

Som kund har du rätt att annullera köpet inom 14 dagar efter att du har mottagit varorna. Ångerrätten kan endast användas om varan kan returneras i originalförpackningen och i princip är oförändrad. Du har rätt att öppna förpackningen och prova produkten, men den får inte användas utöver det. När du utövar ångerrätten betalar du själv returfrakten

Om du utövar din rätt att annullera köpet återbetalar vi hela varornas belopp så snart som möjligt eller inom 30 dagar från det datum då vi mottog varorna.

Rätt till klagomål

När du får din beställning är det viktigt att kontrollera varorna för skador eller defekter. Skulle artikeln vara skada eller bruten kan du kontakta oss via [Länk eller e-post] för ytterligare instruktioner. Du har 36 mnd. rätt till klagomål i enlighet med svensk lag.

Transportskador

Om varan skadas vid mottagandet måste detta alltid noteras på fraktsedeln innan den undertecknas för mottagande. Utan en sådan anmärkning kan transportskador inte rapporteras i efterhand. Vid hantering av transportskador måste beställningsnumret alltid anges och en kopia av fraktsedeln skickas med en anteckning för transportskador. Varorna får inte användas förrän detta har avtalats. De är i transportörens besittning tills ärendet klargörs.

Produktfel

Vid mottagande av varor har mottagaren skyldighet att kontrollera att varorna är i ordning och i enlighet med beställningen. Om kvalitetsfel eller defekter uppträder / upptäcks efteråt måste det rapporteras omedelbart. Klagomålet måste göras skriftligt och i den utsträckning varorna är i arbete eller tas i bruk måste dessa läggas åt i väntan på förtydligande. Klagomål på grund av fel i applikation och användning, brist på mottagningskontroll, felaktig hantering / lagring efter mottagning accepteras inte. Produkter med uppenbara fel / defekter som fortfarande används utgör inte grund för ett klagomål. Ansvaret för legitima klagomål är begränsat till varornas värde.

Fördröjningar

Zinga Sweden AB ansvarar inte för kostnader som uppstår till följd av försenad leverans såvida inte en specifik leveranstid garanteras. Förseningar på grund av omständigheter som ligger utanför vår kontroll hos oss eller våra leverantörer ger dock ingen grund för kompensation. I de fall ZINGA Sweden AB åberopar en sådan händelse måste detta dokumenteras om kunden kräver det.

Återlämnande av varor

Returer av standardlagervaror accepteras endast efter vidare överenskommelse, returer av större sändningar av varor som levereras direkt från tillverkaren returneras inte utan att detta särskilt avtalats även med avseende på vilka kvantiteter som kan returneras (projektleveranser). Eventuell kredit för retur av varor görs till ett reducerat pris som fastställts av ZINGA Sweden AB.

Returadress

SnapPack AS att: ZINGA AS
Gjellebekkstubben 10
3420 Lierskogen

Markera paketet med ditt namn och beställningsnummer.

Specialprodukter

Vid beställning av specialprodukter (produkter som inte finns i lager), inklusive specialfärger och projektleveranser, accepteras inte avbokningar efter att vår orderbekräftelse har mottagits av kund / beställare. Specialprodukter returneras inte.

Dokumentation

ZINGA AB tar inget ansvar för felaktig användning av vår produktdokumentation i samband med miljöcertifieringar. Sådan användning kan medföra ekonomiskt och juridiskt ansvar. Försäljnings- och leveransvillkoren anses vara tillgängliga och kända för våra kunder genom att de är öppna på våra webbplatser www.zinga.se.